عکس | مسافرکشی تاکسی‌های افغانستان در مشهد

عکس‌هایی از حضور تاکسی‌های آبی‌رنگ افغانستانی با پلاک هرات در خیابان‌های مشهد، فضای مجازی را به خود مشغول کرده است.
عکس | مسافرکشی تاکسی‌های افغانستان در مشهد
کد خبر : ۵۱۲۸۷

براساس تصاویر منتشرشده در فضای مجازی، تاکسی‌های تویوتا کرولا با پلاک افغانستان در حال تردد در شهر مشهد هستند. در حالی که در مورد مجوز تردد این تاکسی‌ها سوالاتی پیش آمده بود، رئیس پلیس راهور خراسان رضوی معتقد است این تاکسی‌ها کارکرد برون‌شهری دارند، اما تردد و مسافرکشی آنان در داخل شهر نیز منعی ندارد.

هادی امیدوار ادامه داد: این تاکسی‌ها در اطراف پایانه مسافربری مشهد چند دفتر دارند و افرادی که قصد سفر به افغانستان را دارند، به این دفاتر مراجعه می‌کنند یا بالعکس مسافرینی از افغانستان با این تاکسی‌ها به مشهد می‌آیند. حال ممکن است زائرانی افغانستانی که مثلا می‌خواهند از هتل به حرم مشرف شوند نیز برای تردد از این تاکسی‌ها استفاده کنند.

عکس | مسافرکشی تاکسی‌های افغانستان در مشهد

امیدوار در پاسخ به این‌که، اما بنا بر گفته شورای شهر این تاکسی‌ها اجازه تردد در داخل شهر را ندارند، گفت: این‌که این تاکسی‌ها کجا اجازه تردد دارند را ما تعیین می‌کنیم. یک شهروند افغانستانی که به مشهد سفر کرده و در این جا غریب است، طبیعی است که وقتی می‌خواهد از پایانه به جایی برود یا در داخل شهر جابه‌جا شود، از این تاکسی‌ها استفاده کند.

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی همچنین با بیان این‌که افغانستانی‌های ساکن در مشهد از این تاکسی‌ها استفاده نمی‌کنند، افزود: از قدیم‌الایام این تاکسی‌های برون‌شهری بین مشهد و هرات مسافرین را جابه‌جا می‌کردند و در داخل شهر نیز آنان را به مقصد‌های مورد نظرشان می‌رساندند. ممکن است جدیدا رنگ آن‌ها تغییر کرده باشد، وگرنه از قدیم بوده‌اند و در آینده هم خواهند بود.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
انتخاب
مجله زندگی
ارسال نظر